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アイテム
社会基盤の維持・補修システム構築のための解析的アプローチ
https://nagaoka-id.repo.nii.ac.jp/records/162
https://nagaoka-id.repo.nii.ac.jp/records/1624f887ce2-b0bc-458d-b549-ad3f5e13b616
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-10-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 社会基盤の維持・補修システム構築のための解析的アプローチ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An Analytical Approach to Developing Maintenance and Repair System of Infrastructures | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会基盤 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 鉄筋コンクリート構造物 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 耐力劣化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高架橋 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 信頼度関数 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | infrastructure | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reinforced concrete structure | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | resistance deterioration | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | highway bridge | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reliability function | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
洪, 起
× 洪, 起× Koh, Ki |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The number of accidents of infrastructures due to aging has been recently increasing and the aging of it has become a serious problem. Aggressive environment and in-service loading can cause the resistance deterioration of the infrastructures such as tunnel and highway bridge. It is necessary to formulate time-dependent reliability analysis on account of developing the rational maintenance strategy and reliable prediction of service life of infrastructures. In this report, the reliability function of deteriorating infrastructures due to aging under load combinations consisting of dead, live and main external load of earthquake is analytically derived, applying the advanced first order and second moment method with the statistics of the residual resistance of each failure mode of element which has survived up to time. | |||||
書誌情報 |
長岡造形大学研究紀要 en : Nagaoka Institute of Design Bulletin 巻 11, p. 56-63, 発行日 2014-04 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 長岡造形大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-9033 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11986999 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |