WEKO3
アイテム
院内学級における重症心身障がい児の 美術教育実践 ――実践者による事後的な省察
https://nagaoka-id.repo.nii.ac.jp/records/364
https://nagaoka-id.repo.nii.ac.jp/records/364229afb1b-8754-40e8-8604-3ce58ac1b994
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 院内学級における重症心身障がい児の 美術教育実践 ――実践者による事後的な省察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Art Education Practice for Severely Mentally and Physically Handicapped Children in an In-Hospital Classroom - Ex-post facto reflection by practitioners | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 美術教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 院内学級 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 特別支援教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Art Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | In-Hospital Classroom | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Special Support Education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
南雲, まき
× 南雲, まき× Nagumo, Maki |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study is about plastic arts activities for children with severe illnesses and disabilities who live and study in hospitals. The artistic activities of children with severe disabilities need a lot of support from teachers. Therefore, looking only at the actions, it seems that the percentage of children involved is small. However, the relationship with teachers may be deeply involved in the art-making activities of children with special needs and children with severe illnesses and disabilities. In this study, the author will reflect on the art education practice in an in-hospital classroom from the viewpoint of an educational practitioner after the fact. It then examines what is happening in the art-making activities of children with special needs and children with severe illnesses and disabilities that are difficult to understand from their actions. | |||||
書誌情報 |
長岡造形大学研究紀要 en : Nagaoka Institute of Design Bulletin 巻 20, p. 94-97, 発行日 2023-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 長岡造形大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-9033 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11986999 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |