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  1. 長岡造形大学研究紀要
  2. 第3号・2005年

購買活動予測のための数量化手法 : 購買行動促進のためのパッケージデザインに関する感性工学的基礎研究(3)

https://nagaoka-id.repo.nii.ac.jp/records/35
https://nagaoka-id.repo.nii.ac.jp/records/35
76e13c4d-b387-48b0-b353-bedafc2b1884
名前 / ファイル ライセンス アクション
p44-52.pdf p44-52 (9.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-09-17
タイトル
タイトル 購買活動予測のための数量化手法 : 購買行動促進のためのパッケージデザインに関する感性工学的基礎研究(3)
タイトル
タイトル Mathematical Method for Forecasting of Consumers' Purchasing Activity : Fundamental Study based on Kansei Engineering for Package Design to promote Consumers' Purchasing Activity (3)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ファジィ事象
キーワード
主題Scheme Other
主題 統計分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 イメージ段階
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Fuzzy Logic
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Statistical Analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Image Level
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鄭, 秉国

× 鄭, 秉国

WEKO 44

鄭, 秉国

ja-Kana チョン, ビョングック

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洪, 起

× 洪, 起

WEKO 45

洪, 起

ja-Kana コウ, キ

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豊口, 協

× 豊口, 協

WEKO 46

豊口, 協

ja-Kana トヨグチ, キョウ

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Jeong, ByoungGuk

× Jeong, ByoungGuk

WEKO 47

en Jeong, ByoungGuk

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Koh, Ki

× Koh, Ki

WEKO 48

en Koh, Ki

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Toyoguchi, Kyo

× Toyoguchi, Kyo

WEKO 49

en Toyoguchi, Kyo

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper is a fundamental study with the purpose laying the basic foundation of package design studies, controlling the risk as small as possible on the process developing new package designs, clarifying numerically the design factors of package design exerting the effect on consumers' purchasing activity from the point of Kansei Engineering. In this paper, a new general method to analyze the result of questionnaire surveys concerning consumer's image of package design is proposed. This formulates numerically consumers' purchasing criteria on shampoo containers and fuzzy image of design factors on its package design expressed with linguistic image evaluation based on fuzzy logic. Besides, the mean and variance of these fuzzy design factors and the numerical measure of consumers' taste and distaste concerning its package designs are defined and discussed with the data obtained from Japan and Republic of Korea.
書誌情報 長岡造形大学研究紀要
en : Nagaoka Institute of Design Bulletin

巻 3, p. 44-52, 発行日 2006-03
出版者
出版者 長岡造形大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-9033
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 14:06:59.188177
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