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  1. 長岡造形大学研究紀要
  2. 第3号・2005年

シャンプー容器に関する消費者のイメージ構造分析 : 購買行動促進のためのパッケージデザインに関する感性工学的基礎研究(2)

https://nagaoka-id.repo.nii.ac.jp/records/33
https://nagaoka-id.repo.nii.ac.jp/records/33
b31e89f8-4e77-411d-8285-6f98097a08ca
名前 / ファイル ライセンス アクション
p34-43.pdf p34-43 (10.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-09-17
タイトル
タイトル シャンプー容器に関する消費者のイメージ構造分析 : 購買行動促進のためのパッケージデザインに関する感性工学的基礎研究(2)
タイトル
タイトル Consumers' image structural analysis of Shampoo Container : Fundamental Study based on Kansei Engineering for Package Designs to Promote Consumers' Purchasing Activity (2)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ファジィ事象
キーワード
主題Scheme Other
主題 シャンプー容器
キーワード
主題Scheme Other
主題 消費者のイメージ構造
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Fuzzy Logic
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Shampoo Containers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Consumers' Image structure
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 鄭, 秉国

× 鄭, 秉国

WEKO 44

鄭, 秉国

ja-Kana チョン, ビョングック

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洪, 起

× 洪, 起

WEKO 45

洪, 起

ja-Kana コウ, キ

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豊口, 協

× 豊口, 協

WEKO 46

豊口, 協

ja-Kana トヨグチ, キョウ

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Jeong , ByoungGuk

× Jeong , ByoungGuk

WEKO 47

en Jeong , ByoungGuk

Search repository
Ki, Koh

× Ki, Koh

WEKO 62

en Ki, Koh

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Toyoguchi , Kyo

× Toyoguchi , Kyo

WEKO 49

en Toyoguchi , Kyo

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This is the second paper of this study that describes the basic foundation of package design studies being able to control the risk as small as possible on developing new package designs, introducing the method to express quantitatively consumers' image evaluation based on fuzzy logic. In part 1, the design factors (brand name, package design, price, etc) of shampoo containers on consumers' purchasing activity are formulated quantitatively.From the point of Kansei Engineering, this paper clarifies consumer' image structure in selecting shampoo containers, applying factor analysis to consumer' images makes for twenty adjectives extracted from questionnaire surveys in Japan and Republic of Korea, and furthermore, analyzes quantitatively the correlation between these adjectives and consumer' average image marks, numerical measure of taste and distaste concerning package designs, which are obtained with the new general method proposed in part 1.
書誌情報 長岡造形大学研究紀要
en : Nagaoka Institute of Design Bulletin

巻 3, p. 34-43, 発行日 2006-03
出版者
出版者 長岡造形大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-9033
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11986999
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-05-15 14:07:00.362764
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