WEKO3
アイテム
パッケージデザインとしてのシャンプー容器に関する消費者の嗜好及び嫌悪分析 : 購買行動促進のためのパッケージデザインに関する感性工学的基礎研究(1)
https://nagaoka-id.repo.nii.ac.jp/records/28
https://nagaoka-id.repo.nii.ac.jp/records/283860f111-7bd7-4eec-b91f-fb1b6d1937fc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-09-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | パッケージデザインとしてのシャンプー容器に関する消費者の嗜好及び嫌悪分析 : 購買行動促進のためのパッケージデザインに関する感性工学的基礎研究(1) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Consumers' Taste and Distaste Analysis of Shampoo Container as a Package Design : Fundamental Study based on Kansei Engineering for Package Designs to Promote Consumers' Purchasing Activity (1) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ファジィ事象 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パッケージデザイン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費者の購買行動 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Fuzzy Logic | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Package Design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Consumers' Purchasing Activity | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
鄭, 秉国
× 鄭, 秉国× 洪, 起× 豊口, 協× Jeong, ByoungGuk× Koh, Ki× Toyoguchi, Kyo |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper is a fundamental study with the purpose laying the basic foundation of package design studies, controlling the risk as small as possible on the process developing new package designs, clarifying numerically the design factors of package design exerting the effect on consumers' purchasing activity from the point of Kansei Engineering. In this paper, a new general method to analyze the result of questionnaire surveys concerning consumer's image of package design is proposed. This formulates numerically consumers' purchasing criteria on shampoo containers and fuzzy image of design factors on its package design expressed with linguistic image evaluation based on fuzzy logic. Besides, the mean and variance of these fuzzy design factors and the numerical measure of consumers' taste and distaste concerning its package designs are defined and discussed with the data obtained from Japan and Republic of Korea. | |||||
書誌情報 |
長岡造形大学研究紀要 en : Nagaoka Institute of Design Bulletin 巻 3, p. 24-33, 発行日 2006-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 長岡造形大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-9033 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | AA11986999 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |